maanantai 11. helmikuuta 2013

Sairrrrras lintu, taas!

Nyt leipoo reilusta: olen taas kipeenä! Tammikuussa selätin flunssanpoikasen yhden päivän aikana juomalla teetä ja vettä. Ja tietysti chilikeittoa. Nesteytys liikutti liman pois.

Nyt on vähän eri juttu. Särkee. Kuumottaa. Kurkku on kipeenä. Fak this shit.

Jos olisin yhtä söpö kipeenä, saisin varmasti jonkun rapsuttaan mun kipeitä lihaksia. Kuva.

Miten tässä on näin käynyt? En nuorempana ollut ikinä kipeenä. Tai no, en ikinä ikinä. Mutta todella harvoin. Söin ensimmäisen antibioottikuurini yli kakskymppisenä. Ja nyt joku tappajaposkiontelontulehdus tai verikusitauti saa mut kiinni kerran vuodessa. Onneksi en sentään harrasta mitään "heikkoja oloja", eli sitä kun on vähän puolikuntoinen muttei oikeasti kipeenä. Olen joko terve, tai en. Mutta mielummin olen.

Yritän tässä nyt keksiä jotain kotilääkettä tähän hommaan. En oikein perusta noista perusflunssalääkkeistä. Särkylääke ja kofeiini on jees jos on pakko toimia. Mutta nyt mun pitäisi vaan levätä. Tuntea tämä särky. Parantua, ei peitellä oireita.

Hunaja ja inkivääri ovat kai perinteisiä flunssalääkkeitä, niistä on helppo tehdä toti. Ja valkosipuli, raakaa valkosipulia voi hinkata näkkileivän pintaan. Piparjuuri auttaisi myös, sekoitanko tahnaa valkosipulin kanssa näkkärin päälle?

Mutta kertokaas viisaat, mitä yrttiä tai mineraalia sitä pitäisi itseensä tankata jotta ei tulisi kipeeksi in the first place? Haluaisin jotain luontaista apua. Mutta onko tässä nyt tyydyttävä tavalliseen monivitamiiniin ja käsienpesemiseen?

Äh! Miksei popcorni ja tumma suklaa auta pysymään terveenä.

2 kommenttia:

  1. Nyt en kyllä osaa neuvoa, kun taidan sairastaa vielä vähemmän kuin sinä. En käytä mitään vitamiinilisiä enkä taida olla edes kovin ahkera käsienpesiä. (Paitsi ruokaa laittaessa, silloin pesen niitä koko ajan.) Luontainen flora ja fauna taitaa olla tärkeimmät. Ja luulisin myös stressin määrällä olevan vaikutusta.
    Koitahan parantua. Kyllä mä ainakin kokielisin suklaata ja poppareita, ei tilannetta varmasti ainakaan pahenna :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luulen että stressillä on suuri merkitys asiassa. Nytkin olen kipeenä kun tärkein asiakkaani on lomalla ja iso tentti takana. Ja 2011 muistan pillahtaneeni itkuun kun kävin hakemassa poskiontelon tulehdukseen reseptiä, olin vaan niin väsynyt, poikki, pinossa.
      BTW, raaka valkosipuli ja piparjuuritahna on aika stydi yhdistelmä, ja meikä haisee ihan hirveelle :) Mutta paha on tapettava. Ja nyt inkiväärihunaja, jonka mielestäni olen saanut sulta joskus lahjaksi, on päässyt tositoimiin.

      Poista